onsdag 23. april 2014

Før og nå...

Før jeg fikk barn, var det en del ting som jeg ALDRI kunne tenke meg ble aktuelt:

1- Søvn
Før: Ikke forstyrr, jeg sover!!! Uten minst 8 timers sammenhengende søvn fungerer jeg IKKE!
Nå: 2 timers sammenhengende søvn- Oh heaven!

Før: Ikke snakk om at jeg oppgir MIN plass i senga- den er MINMINMIN!
Nå: Kjære Minsten, så fint at du vil sove på mammas side av senga, mamma klarer seg med de ytterste 20 cm så lenge DU sover!

2- Personlig hygiene
Før: Badet er MITT i minimum 15 min om morgenen, og da er ikke dusjetiden medregnet!
Nå: Litt vann i fjeset får holde...

Før: Døra er låst- nå er det jeg som er på doen ( og her har jeg tenkt å bruke goooood tid!)
Nå: (døra står vidåpen, her er det bare å skyndte seg før det blir helt stille utenfor synsvidden...)

Før: Jeg stiller nydusjet, nysminket og rein i klærene på jobb
Nå: Ops, en snørrflekk på skulderen, og se; bare to sikleflekker på den andre skulderen (hva som befinner seg på ryggen, vil jeg helst ikke vite..)

4- Shopping
Før: Jeg bruker god tid på å kikke, prøver og vurderer...
Nå: "Jeg trenger en ny genser, helst i en farge hvor man ikke ser så tydelig snørr/sikkel/syltetøyflekker/flekker med ukjent opprinnelse, trenger ikke å prøve den, bare slå inn prisen, jeg betaler med kort- skynd deg, Minsten når snart bunnen av saftflaska!"

5- Tre-lagsregelen
Før: Hæææ?
Nå: Tynt ullag innerst, et lag tykkere ull utenpå dette dersom det er veldig kaldt ute, eventuelt et lag flece, så et lag vindstoppende utenpå dette!

6- Egentid
Før: Jepp
Nå: Hææ?

7- Lykken er
Før: kan være så mangt..

Nå: To små hender som strekkes ut, to små armer som klemmer godt rundt halsen, et mykt kinn som klemmer seg inntil mitt kinn og en liten stemme: "Mamma"...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar